SI VEIEM EL MÓN...
|
com un lloc on les classes socials sempre han existit i sempre existiran per molts esforços que fem
|
com un lloc on les classes socials sempre han existit i algun dia deixaran d'existir gràcies als esforços de tots
|
com un lloc on cadascú s’ha d’espavilar per ell mateix i on ningú no et regala res
|
com un lloc on cadascú ha de col·laborar amb els altres i on tots ens beneficiem de l'esforç comú.
|
com un lloc on el poder ha d’estar centralitzat i les directrius han d’emanar de la jerarquia
|
com un lloc on el poder ha d'estar descentralitzat i els grups de base s'autogestionen
|
PROBABLEMENT PENSAREM QUE EDUCAR ÉS...
|
Una activitat al servei de l‘individu.
|
Una activitat al servei del conjunt d'individus (comunitat, societat)
|
una activitat per perpetuar (conservar) els avenços aconseguits fins ara.
|
una activitat per canviar la situació social i fer-la més justa
|
un privilegi,
|
un dret irrenunciable
|
Preparar-se pel dia de demà
|
Preparar-se pels reptes d’avui
|
feina de l’escola privada i que la pública ha d’arribar on aquesta no hi és
|
feina d’un únic sistema d’ensenyament públic igual per a tots.
|
I QUE CONSISTEIX EN ...
|
Preparar als nois pel món que tenim
|
Preparar els nois pel món que volem
|
instruir en habilitats tècniques
|
Educar en l’autonomia i la socialització
|
preparar els individus per a la competència
|
preparar les persones per a la convivència
|
forçar unes persones a fer el que no volen fer
|
ensenyar unes persones a fer el que no poden fer
|
Fer-los anar on nosaltres sabem que els convé
|
Desenvolupar les seves capacitats i fixar els límits del respecte per tal que decideixin què volen fer amb la seva vida
|
I PER TANT ÉS LÒGIC I COHERENT QUE...
|
Centrem l’ensenyament en el professor (El professor és el protagonista, qui sap els que li convé)
|
Centrem l’ensenyament en l’alumne (L’alumne és el protagonista i qui ha de descobrir el que li convé)
|
Decidim el que ells han de fer
|
Els ensenyem a decidir el que ells han de fer
|
I QUE HO FEM...
|
Segregant els que no responen als nostres plans
|
Integrant i posant en cantacte amb els més capaços als que no se’n surten
|
Controlant externament els nois
|
Ajudant-los a autocontrolar-se
|
Treballant amb grups com més homogenis millor
|
Treballant amb grups com més diversos millor
|
Reprimint les seves accions errònies amb càstigs tipificats
|
Acompanyant-los en la revisió del que no funciona i oferint-los alternatives
|
suspenent-los si no arriben al nivell independentment de l’esforç que facin
|
suspenent-los si no s’esforcen tant com puguin independentment del nivell
|